Nu gaat het dan echt beginnen... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu Nu gaat het dan echt beginnen... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu

Nu gaat het dan echt beginnen...

Door: Lisanne Meurs

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 September 2010 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Morgen ben ik alweer twee weekjes in Nederland, wat betekent dat ik dan dus weer terug ga naar Spanje. Dan gaat het echte werk namelijk beginnen: Bedrijfskunde studeren in Madrid!
Op deze site zal ik, net als ik in Salamanca deed, zo goed mogelijk een blog proberen bij te houden. Voordat ik het over Madrid ga hebben, zal ik jullie eerst nog even bijpraten over mijn laatste weekje in Salamanca.

Deze week was heel anders dan de voorgaande weken, omdat het de eerste week van september was. Hierdoor waren er op eens heel veel Nederlanders in Salamanca, die allemaal van plan waren om daar een jaar Spaans te gaan leren, wat betekende dat ze nog nauwelijks of geen Spaans spraken… In deze laatste week heb ik dus met andere studenten niet meer zo goed aan m’n Spaans kunnen werken, echter heb ik toen wel een speciale cursus gevolgd: comercial.
Ik had twee uurtjes les op een dag, waarin we onder andere oude examens behandelden, een sollicitatiebrief leerden opstellen, en we tips kregen voor het geven van een presentatie in het Spaans. Daarnaast hebben we veel woorden uit de economie behandeld, en moesten we vaak synoniemen geven voor woorden uit economische teksten, om onze woordenschat te vergroten.
In deze laatste week heb ik dus heel weinig les gehad, maar erg veel leuke en interessante dingen geleerd.
Daarnaast was het een plaatselijke feestweek. Elke dag/avond was er van alles te doen, zoals concerten op Plaza Mayor, vuurwerk, middeleeuwse markten, salsa-dansen en sporttoernooien voor de plaatselijke jeugd. Verder waren er ook stierengevechten in de plaza de toros. Dit is onder een deel van de bevolking erg populair. Op de dag van verkoop stonden er lange rijen met zeker wel 150 mensen om een kaartje voor dit evenement te bemachtigen. Helaas waren deze gevechten in het weekend dat ik terug naar Nederland ben gegaan. Alhoewel ik geen fan ben van stierengevechten, had het me leuk geleken om dit een keer te zien. Zeker omdat het heel erg leeft in Salamanca.

Ik ben nu dus alweer twee weekjes thuis, en morgenmiddag vlieg ik naar Madrid. A.s. maandag begint namelijk de introductieweek, en moet ik een toets maken om m’n niveau Spaans te bepalen. Verder gaan we het oude Madrid bekijken, en een plaatsje bij Madrid; Toledo.
Naast de introductie, moet ik deze week ook opzoek naar een kamer in Madrid. Voor de eerste paar dagen heb ik samen met een jongen van mijn studie in Groningen een hostel geboekt in het centrum van Madrid. Van daaruit hopen we snel een kamer gevonden te hebben. A.s. zondag heb ik waarschijnlijk al de eerste bezichtiging, dus ik hoop snel een kamer te hebben in Villanueva de la Cañada. Dit is een plaats 30 kilometer ten westen van Madrid, waar de Universiteit Alfonso X el Sabio zelf is.

Aan het eind van komende week zal ik weer een blog schrijven met daarin hoe mijn introductieweek was en of ik al een kamer heb gevonden.

Tot schrijfs!

Liefs,
Lisanne

  • 25 September 2010 - 19:03

    Van De Vaartjes:

    Heel veel plezier in Madrid en we gaan je zeker volgen...

  • 01 Oktober 2010 - 14:19

    Annie:

    Hoi Lisanne,
    ik ben benieuwd hoe je eerst week was en of er een beetje leuke medestudenten zijn.
    Mijn vakantieweek is voorbij. Ik heb het prima naar de zin gehad. Details hoor je nog.
    Groet Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Deze zomer ga ik zeven weken een talencursus Spaans volgen in Salamanca, een stadje ten Westen van Madrid. Ik ga deze cursus volgen, omdat ik a.s. schooljaar ter invulling van mijn Minor een semester in Madrid aan de Universidad Alfonso X El Sabio ga studeren. De colleges, literatuur en tentamens zullen allemaal in het Spaans zijn, waardoor het noodzakelijk is om Spaans te leren. Tijdens mijn verblijf woon ik bij een gastgezin. Zo hoop ik ook het dagelijkse taalgebruik en de gewoontes over te nemen. Op dit profiel zal ik mijn ervaringen en ontdekkingen met jullie delen.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 35255

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 November 2013

Zuid-Oost Azië

25 September 2010 - 11 Februari 2011

Minor in Madrid

04 Juli 2010 - 11 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: