Bezoek! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Lisanne Meurs

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 December 2010 | Spanje, Madrid

Hee allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn blog voor het laatst bijgewerkt heb, aangezien de verhalen over de universiteit zelf niet heel boeiend zijn om te lezen, en ik het leuker vond om te wachten tot ik weer echt iets te vertellen had.
Nu is dus het moment gekomen dat ik weer genoeg te vertellen heb!:P Het weekend van 12, 13 en 14 november zijn papa, mama en Koen hier namelijk geweest, om o.a. mama´s verjaardag te vieren. Ik had die vrijdag nog gewoon tot half 6 les, en heb dus daarna gelijk m’n koffer en de bus gepakt om naar Madrid te gaan. We sliepen (en ontbeten) dat weekend namelijk in een hotel in Madrid, om het weekend goed te kunnen benutten.
Papa, mama en Koen hadden een late vlucht geboekt, zodat zij niet veel eerder in Madrid waren, en we, toen ik aankwam, vrijwel direct de metro hebben genomen richting het centrum. Gelijk super gezellig natuurlijk, aangezien we elkaar 1,5 maand niet gezien hadden. We hebben toen ’s avonds op Plaza Mayor heerlijke tapas gegeten, en super veel gekletst.
De volgende ochtend hebben we rustig in het hotel ontbeten, en zijn we naar Santiago Bernabeu gegaan; het voetbalstadion van Real Madrid. Daar zijn we de hele ochtend gebleven, aangezien we een tour door het hele stadion hebben gedaan, en daar veel te zien was. ’s Middags hebben we geluncht in een hele leuke broodjeszaak, en zijn we vervolgens naar Palacio Real en naastgelegen Kathedraal gegaan. Vervolgens even een middagdutje gedaan, en ’s avonds weer lekker uiteten geweest in het centrum.
Zondagochtend zijn we naar de Rastro gegaan, dit is een supergrote vlooienmarkt, die elke zondag plaatsvindt. Je kunt hier van allerlei oude spullen kopen, maar ook sjaals, sierraden, tassen etc. We hebben toen de hele ochtend nodig gehad om hem half(!) over te lopen, en hebben daarna dus lekker een restaurantje opgezocht, en geluncht.
’s Middags was het niet zulk heel lekker weer. We hebben daarom dus nog even rondgelopen, maar hielden het tegen een uur of vier voor gezien, toen het echt begon te regenen, en zijn we naar de hotelkamer gegaan. ’s Avonds zijn we toen bij een Argentijn wezen eten. Tot onze verbazing was het daar super druk. Sinds een paar jaar bevinden zich namelijk pas restaurants met een ‘buitenlandse’ keuken in Spanje, aangezien het zijn eigen cultuur erg aanbidt, en minder open staat voor andere culturen dan andere landen in Europa.
Maandagochtend had ik om half 11 weer les, waardoor ik om kwart voor 9 weer met de metro richting Villanueva de la Cañada ben gegaan. Papa, mama en Koen hadden echter weer een late vlucht, waardoor zij nog lekker van de (enige) dag met mooi weer konden genieten.

Twee weken later, vorig weekend, zijn tante Annie en ome Evert en tante Marietje een weekendje hier naar toe gekomen. Zij zijn vrijdagochtend al in Madrid aangekomen, en zondag aan het eind van de middag weer vertrokken. Ook met hen heb ik in een hotel in Madrid gezeten. Het was midden in het centrum waardoor we elke keer super snel (met of zonder metro) op de plek waren die we wilden bezoeken. Dit weekend was het wel heel mooi weer, terwijl het in Nederland ondertussen behoorlijk koud was geworden. Zondagavond zijn we eerst lekker en gezellig in een restaurant gaan eten, waar we heel veel bij hebben gepraat. Ook met hen ben ik eerst naar het stadion geweest; schijnbaar een trekpleister binnen de familie!:p ’s Middags hebben we lekker door de stad rondgelopen en zijn we naar de markthal San Miguel geweest, waar ze allerlei verse producten verkopen; fruit, groente, kruiden, vlees, vis, maar ook wijnen en tapas. Hierna hebben we nog wat door de stad gelopen, en zijn we daarna terug naar de hotelkamer gegaan om een dutje te doen. ’s Avonds zijn we bij een heel leuk restaurant wezen eten, dat vol zat met locale gasten, wat we erg leuk vonden. Zondag zijn we vanzelfsprekend naar de Rastro gegaan, waar we zelfs ‘last’ hadden van de felle zon. Bovendien hebben we in de buurt van Sol tevens andere kleine marktjes bezocht, die er al stonden met het oog op Kerst.

Zondag zijn we tegen vier ’s middags weer naar de metro gegaan, zodat Annie, Evert en Marietje op tijd hun vlucht konden halen, en op hetzelfde moment ben ik richting Villanueva de la Cañada gegaan.
Dit weekend, het laatste weekend van november, was de hele stad al verlicht met kerstlichtjes, en waren er overal speciale kleine marktjes. Wat dat betreft was het een heel verschil met twee weken daarvoor. Echter waren beide weekenden echt super leuk, aangezien we veel bij hebben kunnen praten, waardoor ik extra veel zin heb gekregen om binnenkort iedereen in Nederland weer te zien/spreken. 23 December vlieg ik namelijk richting Nederland, en dan blijf ik daar de hele kerstvakantie t/m 9 januari.

Ik zal ook nog even kort wat schrijven over hoe het op de universiteit gaat, en wat mijn plannen zijn. Over school kan ik kort zijn: het gaat, tegen mijn eerdere verwachtingen in, super goed, en ik haal mooie cijfers. Naast dat ik van elk vak in februari een tentamen heb, moet ik ook voor een aantal vakken ondertussen onderzoek doen, en/of presentaties geven. Dit is natuurlijk voor een Erasmus-student wel wat moeilijker dan voor de Spanjaarden, maar zij zijn vaak wel bereid om te helpen, en bovendien erg geduldig, waardoor het me goed afgaat.

Vanaf morgen, zaterdag 4 december, t/m woensdag 8 december is er weer in Puente in Spanje, wat betekent: vrij! Ik ben dus van plan om nog wat meer cultuur in Madrid e.o. op te snuiven. A.s zondag wil ik daarom een aantal musea bezoeken, waarvan mij gezegd is dat ik die ‘moet’ hebben bezocht, als ik hier gestudeerd heb, en maandag ben ik van plan om naar Segovia te gaan; een Romaans stadje hier in de buurt.

Verder zal ik dit jaar voor het eerst het sinterklaasfeest moeten missen, maar desalniettemin wil ik jullie allemaal een hele fijne sinterklaas wensen!

Veel liefs,
Lisanne

  • 03 December 2010 - 19:59

    Lisanne:

    Hee meid!

    Klinkt super leuk en gezellig die weekendjes met je familie.
    En fijn dat het op school zo goed gaat.

    Gezellig dat je met Kerst en Oud en Nieuw in Nederland bent!

    Liefs!!

  • 03 December 2010 - 20:02

    Lisanne Meurs:

    Hee!

    Bedankt voor je reactie!:)
    Je hebt alleen mijn naam opgegeven, dus ik kan niet zien van wie deze is!:P

    Groetjes,
    Lisanne

  • 03 December 2010 - 20:40

    Annie V.d.B:

    Hey Lisanne.

    In spanje kennen ze ook wel vrije dagen niet?
    Goed te horen dat je studie zo goed gaat.
    Gezellig.die weekenden met de fam.
    Groeten uit een wit en koud Loenen.

    Annie

  • 04 December 2010 - 16:01

    Lemmie Wouda:

    Heee Lisanne!
    Leuk verhaaltje, ik moet Sinterklaas ook missen haha. We hebben het hier wel met zen allen gevierd, wel grappig met al die internationale studenten.
    Geniet nog van je tijd daar! Ik heb trouwens een kamer in Groningen, dus als je thuis bent moeten we maar wat afspreken :)!

    Liefs!

  • 06 December 2010 - 08:58

    Ivo:

    Weer een leuk verslagje Lisanne! :) Beter gaan we in de kerstvakantie dan nog een keer borrelen!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Deze zomer ga ik zeven weken een talencursus Spaans volgen in Salamanca, een stadje ten Westen van Madrid. Ik ga deze cursus volgen, omdat ik a.s. schooljaar ter invulling van mijn Minor een semester in Madrid aan de Universidad Alfonso X El Sabio ga studeren. De colleges, literatuur en tentamens zullen allemaal in het Spaans zijn, waardoor het noodzakelijk is om Spaans te leren. Tijdens mijn verblijf woon ik bij een gastgezin. Zo hoop ik ook het dagelijkse taalgebruik en de gewoontes over te nemen. Op dit profiel zal ik mijn ervaringen en ontdekkingen met jullie delen.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 35268

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 November 2013

Zuid-Oost Azië

25 September 2010 - 11 Februari 2011

Minor in Madrid

04 Juli 2010 - 11 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: