La Nochevieja - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu La Nochevieja - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu

La Nochevieja

Door: Lisanne Meurs

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 December 2010 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Nog even een laatste up-date voordat ik overmorgen (23 december) op het vliegtuig richting Dusseldorf stap. Zoals ik in mijn vorige blog vertelde, was het van 4 t/m 8 december Puente, wat betekende dat er geen lessen waren, en veel Erasmus-studenten de kans pakten om meer van Spanje te zien. Helaas was het dit weekend echter het weekend dat de luchtverkeersleiders besloten het werk neer te leggen, waardoor velen niet verder kwamen dan het vliegveld. Ik was dit weekend echter niet van plan om te gaan reizen, maar wat culturele bezoekjes aan Madrid te brengen. Zo heb ik zondag het Prado museum bezocht met een huisgenootje. Maandag zouden we naar Segovia gaan, maar aangezien het dat hele weekend t/m dinsdag heeft geregend, zijn we helaas niet gegaan. Die woensdag kreeg ik ’s middags om half 1 een mailtje dat de eerste tien Erasmus studenten, die reageerden naar de Champions-league wedstrijd Real Madrid- Auxerre mochten. Die kans heb ik natuurlijk niet laten schieten, en dus zat ik ’s avonds in het stadion Real Madrid aan te moedigen.
Heel typisch voor de universiteiten in Spanje is la Nochevieja. De laatste donderdag/vrijdag voor de kerstvakantie wordt er door verschillende universiteiten gezamenlijk een groot feest gehouden. Dit jaar werd dit ook voor het eerst gedaan voor alle Erasmus-studenten in Madrid. Afgelopen donderdag was er zodoende een groot feest in ‘La Kapital’, een heel populaire discotheek in Madrid. Ik ben toen in Madrid bij een vriendin uit Australië blijven slapen, aangezien de volgende dag Esther vanuit Barcelona naar Madrid kwam.
Vanaf vrijdag t/m zondag zijn we samen met een vriend van Esther uit Barcelona (Michael) in een hostel verbleven. Vrijdagmiddag hebben we vanzelfsprekend eerst heel veel bijgepraat, waarna we even een uurtje op bed hebben gelegen, en naar een tapas-restaurant zijn gegaan. Esther had dit restaurant als tip meegekregen, en dit bezoek was een hele ervaring op zich. Bij binnenkomst was het restaurant stampvol met (bijna) alleen maar mannen. Op het eerste gezicht best een rare gewaarwording, maar bij het bestellen van de drankjes, bleek dat je bij ieder drankje een groot bord met vette hapjes voorgeschoteld kreeg. Achteraf dus niet zo heel gek!:P We zijn toen ’s avonds naar een vriend van een vriend van Esther uit Australië gegaan (om het simpel te houden), en hebben daar wat gedronken, alvorens we met hen naar een house-bar zijn gegaan. Zaterdagochtend/-middag eerst uitgeslapen, en vervolgens op pad gegaan. Hoewel het toen niet zulk heel lekker weer was, hebben we in de stad rondgelopen en zijn we naar Parque del Retiro gegaan. ’s Avonds hebben we in de stad wat gegeten en vervolgens zijn we uitgegaan. Zondag moesten we om 11.00 uur uitchecken, wat best zwaar viel na drie nachten van een paar uurtjes slaap:P. Later zijn we naar het museum Reina Sofia gegaan, waar o.a. de Guernica van Picassa hangt. Esther heeft Michael toen Palacio Real laten zien, en ik ben ondertussen wezen winkelen in Sol. Tegen 18.00 uur hebben we de metro weer gepakt, en zijn zij richting Barcelona gegaan, en ik richting Villanueva de la Cañada. Het was wederom een geweldig weekend maar super slopend.
Zoals ik al schreef, ga ik overmorgen naar huis om Kerstmis en Oud en Nieuw in Nederland te vieren. Ik heb er echt super veel zin in!:D Hier blijft de kerstsfeer namelijk nogal achterwege. Het regent hier hele dagen, en vanwege de crisis besteden gemeenten dit jaar weinig aan kerstversiering, is er nauwelijks of geen kerstversiering in de tuinen, en mist de kerstaankleding in de winkels. In Nederland is het echter twintig graden kouder en ligt er sneeuw. Donderdag gauw naar huis dus, om te genieten van de Kerst!

Vanuit Spanje wens ik jullie allen een hele fijne Kerst en een heel gelukkig Nieuwjaar toe!

Liefs,
Lisanne

  • 21 December 2010 - 21:34

    Reinier:

    Hee Lisanne,

    Leuk om iedere keer weer je blog te lezen zeg! En wat een leuk plan van Esther en jou om elkaar eens een weekend op te zoeken. Maar ik begrijp dus dat de kerstsfeer daar achterblijft wegens de economische crisis, maar intussen staken ze wel in de luchtvaart? Strange...

    De prijs die je moet betalen om in Nederland gezellig kerst te mogen vieren is inderdaad een behoorlijk temperatuursverschil. Tot die tijd nog veel plezier in Madrid en daarna fijne feestdagen!

    Gr. Reinier

  • 22 December 2010 - 20:29

    Annie:

    Je maakt maar van alles mee. Ik lees wel dat wij met ons bezoek lang niet alles (ik denk aan het nachtleven) hebben gezien van Madrid.
    Veel plezier de komend eweekend in Holland.

  • 23 December 2010 - 12:13

    Esther:

    GOOD MEMORIES!!

    Veel plezier vandaag in HOLLAND!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Deze zomer ga ik zeven weken een talencursus Spaans volgen in Salamanca, een stadje ten Westen van Madrid. Ik ga deze cursus volgen, omdat ik a.s. schooljaar ter invulling van mijn Minor een semester in Madrid aan de Universidad Alfonso X El Sabio ga studeren. De colleges, literatuur en tentamens zullen allemaal in het Spaans zijn, waardoor het noodzakelijk is om Spaans te leren. Tijdens mijn verblijf woon ik bij een gastgezin. Zo hoop ik ook het dagelijkse taalgebruik en de gewoontes over te nemen. Op dit profiel zal ik mijn ervaringen en ontdekkingen met jullie delen.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 35258

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 November 2013

Zuid-Oost Azië

25 September 2010 - 11 Februari 2011

Minor in Madrid

04 Juli 2010 - 11 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: