Einde Erasmus - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu Einde Erasmus - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu

Einde Erasmus

Door: Lisanne Meurs

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 Februari 2011 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Ik schrijf het laatste deel van m’n blog vanaf het vliegveld in Madrid. Op dit moment wacht ik namelijk met een huisgenootje op m’n vlucht naar Nederland. ’s Nachts gaan er geen bussen vanaf Villanueva de la Cañada naar Madrid, waardoor we genoodzaakt waren om op tijd te gaan, en vijf uur wachtend op het vliegveld door te brengen:P.
Zoals ik de vorige keer schreef, ben ik met Kerst en oud en nieuw naar huis gegaan. M’n terugkomst in Madrid viel wel even tegen. Ik heb in deze twee weken namelijk een hele fijne tijd in Nederland gehad, waardoor het gemis in het begin wel groot was.
De eerste twee weken na m’n terugkomst heb ik nog gewoon les gehad. De drie weken daarna stond echter in het teken van tentamens leren en maken. In deze weken heb ik helaas niet meer zo heel veel kunnen ondernemen in Madrid, omdat de meesten druk waren met de tentamens. Echter heb ik nog wel veel van Spanje in z’n algemeenheid genoten, zoals het regelmatig nuttigen van een hapje en een drankje buiten de deur, het weer, de gastvrijheid en geduldigheid, wat ik zeker zal gaan missen in Nederland…
De afgelopen twee weken heb ik veel afscheidsfeestjes gehad. Dat is ongetwijfeld het minst leuke van een Erasmus. Ik heb veel mensen in korte tijd leren kennen, wat ik erg leuk vind, maar heb ook van veel mensen afscheid moeten nemen, van wie ik velen nooit meer zal zien.
Gisteravond heb ik m’n eigen afscheid gehad, en ben ik voor de laatste keer uit geweest met enkele Erasmus studenten. Vanavond ben ik samen met m’n huisgenootjes uit eten geweest, en hebben ze me vervolgens naar de bus gebracht. Eén huisgenootje, Michael, is met me meegegaan, zodat ik niet al die tijd alleen hoef te wachten:).
Ik vlieg om 6.25 uur, en zal tegen 9.00 uur in Eindhoven landen, waarmee m’n Erasmus en dit blog ten einde zullen komen. Ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben om m’n blog te lezen, en ik op deze wijze een goed beeld heb kunnen vormen van m’n ervaringen en belevenissen in Madrid. Als ik weer in Nederland ben zal ik het compleet maken door er nog enkele foto’s aan toe te voegen:).

Tot gauw!

Liefs,
Lisanne

  • 11 Februari 2011 - 00:42

    Rik W:

    Avonturen moeten eindigen anders kun je het niet na vertellen. En zo kun je nog een beetje de ervaring delen en ons de illusie geven dat we mee konden genieten. Waarvoor dank.

    Nederland heeft je vast en zeker graag terug!
    Goede reis.
    Komt er nog een epiloog?

  • 11 Februari 2011 - 00:47

    Ivo E:

    Het zijn ook altijd dezelfde die nog wakker zijn Rik! Lisanne welcome back! :)

  • 11 Februari 2011 - 00:51

    Rik W:

    Ivo E ga es slapen!

  • 11 Februari 2011 - 00:53

    Ivo E:

    Rik W.... Staat de W misschien voor; "waarom ga ik in godesnaam niet gewoon slapen om 2 uur 's nachts?"

  • 11 Februari 2011 - 00:53

    Wim Heitinga:

    Ik ben de echte!

  • 11 Februari 2011 - 00:54

    Carla & Andre:

    Ha die Lisanne,
    Afscheid moeten nemen doet altijd een beetje pijn - zeker als je een fijne tijd hebt gehad !
    Het zal best weer even wennen zijn voor jou in NL, maar ik ken een paar "oudjes" die het toch ook wel weer heel fijn zullen vinden om je weer wat dichter in de buurt te hebben.
    Wat heb je voor 'n welkomst-menu bij ze besteld ? Boerenkool ???

  • 11 Februari 2011 - 00:58

    Beatrix V O-N:

    Landgenoten, het doet mij deugd om Lisanne M wederom te mogen ontvangen in ons land en haar onder mijn burgers te mogen scharen.
    Gaarne wil ik dan ook VIA de rijksvoorlichtingsdienst op den hoogte gehouden te worden om de rentree te vieren tijdens de festiviteiten van wederkeer. Hoezee.

    Ivo E! Graag Rik W met respect behandelen. Dat is een koninklijk bevel!

  • 11 Februari 2011 - 01:02

    Mo (haatbaard):

    Dit is niet mijn vakantie vriend!

  • 11 Februari 2011 - 01:05

    Andre V D:

    Gheheheh mensen.. jaaahaaa.. mogen we straks allemaal weer genieten van dat blijken koppie van meurs . Hebt ze vast wel een verhaaltje te vertellen. Dat is mooi want ik kwam net Jaap A. tegen en die had het er al over. Nu maar hopen dat ze niet in de achteruit vlieg race mee doet ghahaha.

  • 11 Februari 2011 - 01:42

    Rik W:

    Boel bekenden heb je in je mail lijst!

  • 11 Februari 2011 - 10:37

    Elly Vd Vaart:

    Ha meiske, welkom op Nederlandse bodem. Heel veel ervaringen rijker betekent nog meer om uit te putten. Doe er je voordeel mee. Doe ze in Loenen de groetjes en we gaan krabbelend op hyves gewoon verder...

    dikke kus vanuit Dommelen waar we ons aan het voorbereiden zijn op Carnaval.

  • 11 Februari 2011 - 18:43

    Annie:

    Inmiddels ben je al weer in Holland. Mocht je nogeens een trip maken laat het me dan vooral weten want dan kom ik weer langs.

  • 11 Februari 2011 - 22:49

    Annie.v.d.B:

    Hoi Lisanne.

    Welkom weer in ons Loenen!!
    Spreek je snel weer.

    Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Deze zomer ga ik zeven weken een talencursus Spaans volgen in Salamanca, een stadje ten Westen van Madrid. Ik ga deze cursus volgen, omdat ik a.s. schooljaar ter invulling van mijn Minor een semester in Madrid aan de Universidad Alfonso X El Sabio ga studeren. De colleges, literatuur en tentamens zullen allemaal in het Spaans zijn, waardoor het noodzakelijk is om Spaans te leren. Tijdens mijn verblijf woon ik bij een gastgezin. Zo hoop ik ook het dagelijkse taalgebruik en de gewoontes over te nemen. Op dit profiel zal ik mijn ervaringen en ontdekkingen met jullie delen.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1441
Totaal aantal bezoekers 35256

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 November 2013

Zuid-Oost Azië

25 September 2010 - 11 Februari 2011

Minor in Madrid

04 Juli 2010 - 11 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: