¡Viva España! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu ¡Viva España! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu

¡Viva España!

Door: Lisanne Meurs

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 Augustus 2010 | Spanje, Salamanca

¡Hola!

Afgelopen week was de laatste week van m’n eerste periode. Betekent dat ik hier alweer vier weken ben. Donderdag had ik dus de eerste toets, wat er voor zorgde dat ik ook wat meer grammatica heb moeten leren. Daarnaast heb ik ook hard aan de praktijk gewerkt door lekker van het Spaanse leven te genieten: overdag op het zwembad genieten van de zon op het zwembad, ’s avonds gezellig tapas eten en stappen.
Het examen is heel goed gegaan. Had als beoordeling ‘sobresaliente’; een 9 volgens de Nederlandse richtlijnen!;) Een gesprek met de directrice n.a.v. het resultaat en m’n beoogde einddoel, heeft er toe geleid dat ik nu een niveau mag overslaan!:) Zij raadde mij echter ook aan om langer in Salamanca te blijven en de conferenties te volgen om me beter voor te bereiden op Madrid. Ze verwacht namelijk dat het anders wel eens heel moeilijk kan worden, zonder enige eerdere ervaring met de Spaanse taal. Blijf hier nu waarschijnlijk drie weken langer dan gepland, en ga daarnaast een Business course volgen.

Het einde van de periode betekende ook dat bijna alle studenten met wie ik de afgelopen tijd heb opgetrokken naar huis zijn gegaan. Afgelopen weekend was dus niet echt geslaagd; veel afscheid nemen en wachten op nieuwe studenten…

Morgen begint echter weer een nieuwe periode, en dus zijn er gisteren ook veel nieuwe studenten gekomen. Zij moesten vandaag een niveau-toets doen, wat betekende dat ik samen met alle andere studenten, die al een aantal weken bij Colegio Delibes gestudeerd hebben, ter vervanging van de lessen op excursie naar een Campo (het platteland) ben geweest.
Dit was erg leuk. We zijn naar een boerderij/gebied van een plaatselijk bekende stierhouder geweest. ’s Ochtends met een tractor door het weiland, waar zijn stieren liepen, doorgereden, ’s middags paella gegeten, de rest van de dag heerlijk aan het zwembad gelegen, en aan het eind van de dag liet de boer nog een jonge stier los in een arena. Studenten, die wilden, mochten in de arena, en hem uitdagen. Dit was echter niet aan mij besteed!:P

Morgen heb ik m’n eerste lesdag op het hogere niveau. Ben benieuwd!

Tot schrijfs!

Liefs,
Lisanne

  • 03 Augustus 2010 - 09:43

    Elly:

    Proficiat meiske, super gedaan!! Op naar het volgende en ondertussen lekker genieten. Mag je ook drie weken langer bij je "gastgezin"blijven? Dat zou dan wel handig zijn.
    Of ze er thuis ook zo blij mee zijn??? Maar ze gunnen je alles dus dat komt ook wel goed.
    Lieve groetjes uit het zuiden en succes!

  • 03 Augustus 2010 - 16:23

    Annie:

    ¡Hola!
    Lisanne top je cijfer. Mooi dat je al zoveel van het Spaanse leven hebt genoten want het zal nu echt wel pittig worden. Maar goed je studieboken kunnen ook mee naar het zwembad.
    Ik ga er in ieder geval vanuit dat je met je verjaardag thuis bent en verheug me dan op de tapas!
    Ik ga nu aan de andijvie met speklap.
    Geniet ervan de komende tijd, liefs Annie

  • 03 Augustus 2010 - 18:50

    Zef:

    Hey lis,

    leuke verhalen hoor, mooie resultaten!de tijd gaat echt snel he in een nieuwe omgeving! veel plezier nog ff groets zf

  • 03 Augustus 2010 - 21:17

    Koen, Papa En Mama:

    Hey,
    Alweer een stukje cultuur opgedaan met het stierenvechten, naast alle tapas natuurlijk. Dat wordt smullen voor ons als je terug bent:).
    Ben benieuwd naar je nieuwe groep. Spreek je snel weer.
    Dikke kus en groetjes uit Ramatuelle.

  • 08 Augustus 2010 - 18:47

    Jan En Dien:

    Hoi Lisanne,

    knap dat je zulke goede resultaten haalt en natuurlijk ook fijn dat je het er goed naar de zin hebt.

    Groeten Jan en Dien.

  • 10 Augustus 2010 - 15:04

    Desiree:

    Heey!
    Leuk om weer wat van je te horen! :D
    Een 9, Super zeg! Ook leuk dat je al zoveel uitstapjes gemaakt hebt :) Mis wel een foto van jou erbij.. Ben je al lekker bruin geworden?? Jammer dat we je nog fftjes moeten missen, maar zo te horen is dat nog wel vol te houden daar :)

    Heb je inmiddels al leuke nieuwe klasgenoten ontmoet?

    Xx!
    Liefs Desiree

  • 18 Augustus 2010 - 12:55

    Buren Bouwmeester:

    Hallo Lisanne,
    Leuk om je verslagen te lezen en je mooie reportage te zien we wensen je alle succes met waar je mee bezig bent.
    vr.groeten
    Willy en Bertus

  • 19 Augustus 2010 - 16:23

    Mama:

    Ik ben benieuwd hoe het in Salamanca is, daarom kom ik dit weekend een kijkje nemen. Lijkt me leuk!

  • 26 Augustus 2010 - 19:17

    Willy:

    Hallo Lisanne

    Leuk om jouw verhalen te lezen. Goed zeg een 9 halen voor zo'n vreemde taal. Het hogere niveau zal jou dan ook vast wel lukken en fijn dat je nog 3 weken kunt blijven om je goed voor te bereiden op straks.
    Wat leuk voor jou dat je je moeder ook nog iets kon laten zien van Salamanca. Veel succes nog de laatste weekjes en geniet er nog van! Groetjes van ons allemaal uit een regenachtig Olst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2010

Het eind is alweer in zicht...

02 Augustus 2010

¡Viva España!

24 Juli 2010

Time flies

16 Juli 2010

Salamanca; eerste twee weken

05 Juli 2010

Salamanca
Lisanne

Deze zomer ga ik zeven weken een talencursus Spaans volgen in Salamanca, een stadje ten Westen van Madrid. Ik ga deze cursus volgen, omdat ik a.s. schooljaar ter invulling van mijn Minor een semester in Madrid aan de Universidad Alfonso X El Sabio ga studeren. De colleges, literatuur en tentamens zullen allemaal in het Spaans zijn, waardoor het noodzakelijk is om Spaans te leren. Tijdens mijn verblijf woon ik bij een gastgezin. Zo hoop ik ook het dagelijkse taalgebruik en de gewoontes over te nemen. Op dit profiel zal ik mijn ervaringen en ontdekkingen met jullie delen.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 35254

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 15 November 2013

Zuid-Oost Azië

25 September 2010 - 11 Februari 2011

Minor in Madrid

04 Juli 2010 - 11 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: