Time flies - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Lisanne Meurs - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Lisanne Meurs

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Juli 2010 | Spanje, Salamanca

Het is ondertussen alweer een week geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, dus tijd voor een update. Vorige week zaterdag ben ik dus op excursie naar Aveiro; een kustplaats in Portugal geweest. Om 7 uur vertrokken we met een bus vol studenten richting Portugal. Volgens planning kwamen we stipt om 11 uur aan in Portugal. Daar hadden we eerst 1,5 uur de tijd om het plaatsje te verkennen, waarna de bus verder ging naar het strand; echt een super lekkere dag gehad. Tegen half 11 waren we, helemaal gaar, weer terug in Salamanca.

Naast dit typisch Salamancaanse uitstapje, heb ik, ondanks dat het helaas wat minder warm weer was, de afgelopen week heerlijk van het Spaanse leven genoten.
Elke dag van 9.00-14.00 uur school, ’s middags staat dan het warm eten klaar, daarna of naar het zwembad of wat studeren, en ’s avonds tapas eten en/of uit.
Er moet nu echter wel wat meer geleerd worden dan in het begin. De grammatica wordt vanzelfsprekend steeds uitgebreider, en a.s. donderdag heb ik m’n eerste ‘examen’, dus er moet ook een bult woordjes ingestampt worden.
Maar dat mag de pret niet drukken. Afgelopen woensdag heb ik een avondje tapas maken met school gedaan, en donderdagavond ben ik samen met twee andere meiden naar de andere kant van de stad gelopen om de verlichte kathedraal (één van de pronkstukken van de stad) vanaf de brug over de Rio Tormes te bekijken.
Uitgaan is hier trouwens super mooi. Meisjes krijgen hier namelijk over het algemeen bij elke kroeg wel gratis drankjes. Genieten dus!
Betekent wel dat ik dan genoegen moet nemen met 4 à 5 slaap per nacht, aangezien ik de volgende ochtend weer gewoon naar school moet. Maar het mooie aan Spanje is, dat je ’s middags met een siësta 2,5 uur de tijd krijgt om bij te slapen!:)

Vandaag was het eindelijk weer de vertrouwde temperatuur, dus ’s middags lekker op het zwembad gelegen. Morgen gaan we waarschijnlijk kano’s huren en varen op de Rio Tormes.

Nu heb ik jullie weer een beetje bijgepraat over m’n ‘avontuur’ in Salamanca. Ik zal ook wat foto’s op m’n pagina plaatsen.

Tot schrijfs!

Liefs,
Lisanne

• 24 Juli 2010 - 19:46

Esther:

Jaloers!!

• 25 Juli 2010 - 12:39

Elly:

Super gaaf hoor. En mooie foto's. Succes met je 1e examen en hou ons op de hoogte !!
    Kus uit een momenteel regenachtig Dommelen (natuurlijk wij hebben vanmiddag een bbq). Dan maar onder de luifel en een lekker glaasje....
    erbij;)

• 25 Juli 2010 - 13:16

Oma Blom:

Nou nou Lisanne je vermaakt je wel met al je uitstapjes. Geniet er maar van.
    Ik had niet gedacht dat je al zo snel examen had. Maar ja donderdag zit je ook al weer op de helft. Succes ermee!
    Veel liefs van oma

• 26 Juli 2010 - 12:13

Dianne:

Zo is studeren toch ook wel heel erg leuk! We denken aan je tijdens de regenbuien die vandaag over Nederland trekken.